Onbewerkt en plantaardig

 

  Plantaardig eten en diabetes type 2

    Wist je dat:

    Plantaardig eten het ricico op type2 diabetes verlaagt met 60%?

    Plantaardig eten ook zeer effectief is in de behandeling en zelfs het omkeren van diabetes type2? 

      Hoe?

  • Volwaardige plantaardige voeding staat centraal:  groenten, fruit, volle granen, peulvruchten, noten en zaden, … 
  • Zorg voor een gezond gewicht, een BMI tussen de 18,5 en 24,9 is je doel. 
  • Eet volle granen in plaats van geraffineerde. Probeer een dagelijkse vezelinname van 30 gram te halen. 
  • Wees fysiek actief, probeer minimaal 30 minuten per dag gematigd actief te zijn. 
  • Geef je mentale gezondheid de nodige aandacht. Luister naar muziek, wandel, sport in de buitenlucht, mediteer, kleur, … kijk wat voor jou werkt.

Bronnen:
Diabetes.org.uk
Nutr Metab Cardiovasc Dis.2013 Apr;23(4):292-9
Cardiovasc Diagn Ther 2014 Oct;4(5):373-82. doi: 10.3978
doi.org/10.1371/journal.pone.0055030
fingertips.phe.org.uk/profile/diabetes-ft/data#page/8

© 2021 Vlaamse Plantaardige Diëtisten

Thema gemaakt door Anders NorenBoven ↑

Instagram